4 Diverse tenesteområde
Ramme 4 omhandlar sosiale tenester som vert gitt av NAV Giske.
Lov om sosiale tenester i NAV inngår i kommunen sitt samla velferdsansvar og omhandlar kommunale tenester og oppgåver som NAV Giske skal utføre og medverke i. Dei obligatoriske kommunale tenestene (minimumsløysinga) som inngår i NAV Giske er opplysning, råd og rettleiing (medrekna økonomisk rådgjeving), økonomisk stønad, mellombels bustad, individuell plan og kvalifiseringsprogrammet.
Ut over minimumsløysinga deltek NAV Giske i Intro-programmet for flyktningar, som og er ei kommunal teneste, med arbeidsrelatert opplæring/bistand.
Reduksjonen i ramma frå 2020 til 2021 er knytt til at næringstenester og landbrukstenester er flytta i sin heilskap til ramme 2.
3. Driftsbudsjett
4.4 Tal brukarar og tal årsverk
Tenester | Tal brukarar 2019 | Årsverk 2019 | Tal brukarar 2020 1) | Tal årsverk 2020 |
---|---|---|---|---|
Sosial rådgjeving og veiledning | 91 | 0,7 | 94 | 0,7 |
Gjeldsrådgjeving | 21 | 0,6 | 20 | 0,6 |
Kvalifiseringsprogrammet | 8 | 0,4 | 9 | 0,4 |
Mottekne flyktningar | 10 | 0,6 | ||
Økonomisk sosialhjelp | 91 | 0,7 | 94 | 0,7 |
Sum | 3 |
2) Tal kommunale årsverk ved NAV Giske er 3. Fordelinga på årsverk er høgst teoretisk, sidan og tilsette på statleg side bidreg til å løyse oppgåver innanfor sosialtenesta.
KOSTRA-tal syner at 1,5 % av innbyggjareane i Giske kommune var mottakarar av økonomisk sosialhjelp i 2018 og at utbetalingane ligg over 3 millionar lågare enn behovsjustert indeks. Altså at Giske kommune har berre litt over halvparten så store utbetalingar som levekårsforholda i kommunen tilseier.
4.6 Utfordringar og satsingsområder for sosiale tenester
4.6.1 Spesielle utfordringar:
- Ein ser ein trend i auke i utbetalingane innan økonomisk sosialhjelp
- Arbeide med alternative tiltak for å halde budsjett innan økonomisk sosialhjelp
- 10 % ressurs til gjeldsrådgjeving og 20 % ressurs til flyktningar dekkjer ikkje det reelle ressursbehovet
- Endra statlege reglar vil føre til fleire brukarar som må ha sosialstønad og høgare kostnadar per brukar (mellom anna som følgje av høgare stønadssatsar)
- Fleire brukarar med meir komplekse gjeldsproblem
- Fleire brukarar skal inn i Kvalifiseringsprogrammet
- Auka tal på brukarar med samansette utfordringar
- Imøtekome nye oppgåver og krav til tenesteutvikling
- Vedlikehalde og vidareutvikle samarbeidet mellom NAV og kommunen
- Ein betydeleg svekka arbeidsmarknad fører til at dei som står lengst unna arbeid har auka vanskar med å kome i arbeid. Spesielt gjeld dette flyktningar.
4.6.2 Satsingsområde for tenestene 2420 til 2851
- Arbeide for å implementere Digitale innbyggertenester - Sosiale tjenester i NAV (Digisos) for å betre kvaliteten og effektiviteten på saksbehandling ytterlegare etter Lov om sosiale tenester, frigi tid til ytterlegare fokus til sosialfagleg arbeid og kome raskare i gong med oppgåver som gjer brukarane sjølvhjelpte
- Oppretthalde fokuset på konkrete og individuelle vurderingar i saksbehandlinga knytt til vedtak om økonomisk sosialhjelp, slik at nivået på KOSTRA-tala samanlikna med behovsjustert indeks blir oppretthalde
- Oppretthalde fokus og satsing på gjeldsrådgjeving
- Oppretthalde fokus og satsing på Kvalifiseringsprogrammet
- Oppretthalde fokuset på vilkår om aktivitet (aktivitetsplikt) ved tildeling av økonomisk sosialhjelp
- Auka innsats for å betre overgang til arbeid for flyktningar
4.6.3 Styringskort og styringsindikator
2) Alle brukarar som er i stand til å vere i aktivitet.