2 Kommuneleiing - Stab

Kommuneleiing og stab omhandlar tenesteområda 1200 – 1260 som er rådmann, kommunalsjefar og stabsfunksjonar. Stab- og støttefunksjonane er knytt til planlegging, støtte, oppfølging og styring. Dette omfattar blant anna oppgåver knytt til økonomiforvaltning, personalforvaltning, informasjonsarbeid og fellesfunksjoner som post- og arkiv. I tillegg er overordna utgifter knytt til oppvekst, helse-, omsorgs- og sosialtenesta plassert her. Dette gjeld m.a løn, sjukefråversregistrering- og rapportering, refusjonsarbeid og tilsetjingssaker.

Tenesteområdet har også ansvar for å tilrettelegge for politiske og administrative avgjerdsprosessar, verksemdsstyring, analyse og utgreiingsarbeid. I tillegg til driftsstøtte til verksemdene og kommunikasjonstenester.

Staben skal levere tidsrette støttefunksjonar i samsvar med krav og forventningar som er stilt til kommunen si kjerneverksemd og strategiske satsingar.

2. Kjerneverksemd

2. Kjerneverksemd
Ansvar Årsverk 2019 Årsverk 2020 Årsverk til bruk i 2020 (etter tiltak)
1200 KOMMUNELEIING - STAB 7,96 8,06 7,06
1220 ØKONOMI 3,7 3,7 3,7
1230 SERVICEKONTOR 6,5 6,5 6,5
1240 PERSONAL OG LØN 3,9 3,9 3,9
Ansvar 1200 inkuderer innleige med 20% stilling til prosjekt Skulestruktur, Årsverk er redusert som følge av tiltak 80 - Vakant rådgjevarstilling.

3. Driftsbudsjett

3. Driftsbudsjett
Teneste 2 KOMMUNE LEIING - STAB Regnskap 2018 Budsjett 2019 Budsjett 2020 Budsjett 2021 Budsjett 2022 Budsjett 2023
Alle tal i heile 1000
1200 RÅDMANN - KOMMUNALSJEFAR 4 066 3 980 4 019 4 019 4 019 4 019
1210 PERSONAL OG LØN 2 293 2 307 2 368 2 368 2 368 2 368
1220 ØKONOMI 3 834 4 219 3 378 2 878 2 878 2 878
1230 SERVICEKONTORET 2 487 2 547 2 602 2 602 2 602 2 602
1250 IKT 230 782 791 791 791 791
1260 SAKSBEHANDLING - FELLES 2 028 1 831 720 720 720 720
2110 FØRSKULE OG PRIVATE BARNEHAGAR 419 421 1 588 1 588 1 588 1 588
2120 GRUNNSKOLE 397 550 336 1 065 1 065 1 065
2130 VAKSENOPPLÆRING 0 0 2 83 83 83
2412 PSYKISK HELSEVERN 99 99 103 103 103 103
2440 BARNEVERNTENESTE 355 231 240 240 240 240
2540 PLEIE, OMSORG, HJELP TIL HEIMEBUANDE 640 486 1 108 1 108 1 108 1 108
Sum ramme 2 KOMMUNE LEIING - STAB 16 847 17 454 17 254 17 565 17 565 17 565
Budsjettet til kommuneleiing - Stab vert ikkje kompensert for demografiutvikling og vekst i øvrige tenesteområde. Tenesteområdet må derfor jobbe aktivt med nødvendig omstilling og effektivisering.

4. Utfordringar og mål

4.1 Spesielle utfordringar

  • Omstilling og tilpassing til endra rammevilkår, både økonomisk og teknologisk.
  • Oppnå maksimal gevinstrealisering av innføring av nye digitale løysingar.
  • Digitalisering og automatisering av administrative oppgåver og forenkling av prosedyrer og prosessar.
  • Ressursknappheit - vakante stillingar.
  • Høgt arbeidspress - Leveranse til einingane tek ofte for lang tid.
  • Uklare rolle- og arbeidsfordeling mellom stab og linjeorganisasjon.
  • Metodisk og systematisk informasjonsarbeid, utvikle heimesida og bruk av sosiale medier Etablere eit nytt og brukarvenleg intranett.
  • Tilrettelegge for døgnåpen forvaltning ved å betre innbyggardialogen slik innbyggarane i større grad kan vere sjølvhjelpte når det passar for dei uavhengig av åpningstid.

4.2 Satsingsområder

  • Prosjekt "Omstilling av fellesfunksjonar i Giske kommune".
  • Gjennomgang og fornying av stillingsskildingar og kompetanseplanar
  • Forenkling og effektivisering av arbeidsprosessar gjennom digitalisering.
  • Vidareutvikling av informasjons- og kommunikasjonskanaler.
  • Internkontroll og kvalitetsarbeid.
  • Arbeidsgivarpolitisk dokument
  • Gjennomgang og fornying av leiarplakat og leiaravtalar.

4.3 Tabell styringskort og styringsindikator

4.3 Tabell styringskort og styringsindikator
Fokusområde Mål Måleindikator Resultat 2018 Resultatmål 2019 Resultatmål 2020
Brukarar God kvalitet Plassering i forbrukerrådet sine testar av kommunal service Ingen test i 2018 100 eller betre av kommunane i landet. 10 eller bedre av fylkets kommuner 100 eller betre av kommunane i landet. 10 eller bedre av fylkets kommuner
Forenkling og effektivisering gjennom digitalisering Digitale skjema for permisjon, ferie og introduksjon er innført. Mobilbaserte programvare på prioriterte felt er innført.
Fellesfunksjonar fungerer godt og bidreg til effektiv og berekraftig drift. Ny organisering og arbeidsfordeling mellom stab og linje er vedtatt, og sett ut i livet. Stillingsomtaler er ferdigstilt og rollene avklart. Opplæring er gitt. Oppstart prosjekt "Omstilling fellesfunksjonar" Ny organisering mellom stab og linje er vedtatt. Iverksetjing; rolleavklaring og opplæring har starta hausten 2020
Velfungerande informasjons- og kommunikasjonskanal Relevant informasjon er lett tilgjengeleg for innbyggjarar og tilsette døgnet rundt. Systemet med digitale søknader mm fungerer godt. Ny layout på heimeside. Intranett etablert
Velfungerande kvalitets- og internkontrollsystem Gode tilbakemeldingar frå tilsette og innbyggarar. Regelmessig rullering, og få avvik på tenesten som blir gitt. Oppstart planlegging av ny bruk av eksisterande ressursar Stilling som rådgivar innan kvalitet og innovasjon er på plass.
Medarbeidarar Godt arbeidsmiljø og tilfredse medarbeidarar Nærvær 98 % 98 %
Enkel og effektiv support og drift ved hjelp av digitale verkty Gjennomført opplæring på nye digitale verkty Opplæring er gitt og gevinsten er realisert
Fellesfunksjonar har rett kompetanse og eit godt fag- og arbeidsmiljø God trivsel og gode tilbakemeldingar frå adm. leiing og einingane. Rolleavklaring og plan for kompetanseheving er ferdig.
Økonomi Lav andel av administrative resursser. God økonomistyring Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 administrasjon per innbygger 3 459 kr per innbygger >/= 3 500 kr per innbygger >/= 3 500 per innbygger
Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 som andel av totale utgifter 6,2 % 6 % 6 %
Avvik i % av netto driftsramme -1,32 ≤ 0 ≤ 0