2 Kommuneleiing - Stab, kultur, service og næring
Rammeområde 2 er delt mellom reine stabstenester og driftstenester. Det vert lagt vekt på digitalisering, samhandling og koordinering av oppgåver for å oppnå meir effektiv drift.
Kommuneleiing og stab omhandlar tenesteområda 1200 – 1260 (kostra funksjon 120) som er kommunedirektør, kommunalsjefar og stabsfunksjonar.
Staben skal levere tidsrette støttefunksjonar i samsvar med krav og forventningar som er stilt til kommunen si kjerneverksemd og strategiske satsingar. Arbeidsoppgåver er blant anna planlegging, støtte, oppfølging og styring. Dette omfattar blant anna oppgåver knytt til kvalitet og internkontroll, beredskap, fellesfunksjonar, økonomiforvaltning, arbeidsgivarpolitikk, løn og personalforvaltning.
Eininga kultur, service og næring skal saman med resten av staben tilrettelegge for politiske og administrative avgjerdsprosessar, verksemdstyring, analyse og utgreiingsarbeid. Eininga har også ansvar for kulturarbeidet i Giske, dette gjeld bibliotek, frivilligsentral, kulturminnearbeid, friluftsliv og samhandling med lag og organisasjonar. Informasjonsarbeid og fellesfunksjonar som post og arkiv, oppfølging av avtalen med Ålesund knytt til landbruk, samt viltforvaltning er også ein del av eininga. Det næringsretta arbeidet til kommunen samt etableringsstøtte/hoppid blir også fulgt opp her. I tillegg kjem oppfølging av avtale om kjøp av IKT og brukarstøtte frå eKommune samarbeidet.
2. Kjerneverksemd
Ansvar | Årsverk 2021 | Årsverk til bruk i 2022 | Årsverk til bruk i 2023 | Årsverk til bruk i 2024 |
---|---|---|---|---|
1200 KOMMUNELEIING - STAB | 6,86 | 5 | 6 | 8 |
1220 ØKONOMI | 3,7 | 3,7 | 4 | 5 |
1240 PERSONAL OG LØN | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 3,9 |
1250 KULTUR, SERVICE OG NÆRING | 11,2 | 11,1 | 11,6 | 14,4 |
Sum | 25,66 | 23,7 | 25,5 | 31,3 |
3. Driftsbudsjett - kommunedirektøren sitt forslag
Teneste | 2 Kommuneleiing - Stab, kultur, service og næring | Regnskap 2022 | Budsjett 2023 | Budsjett 2024 | Budsjett 2025 | Budsjett 2026 | Budsjett 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1000 | KOMMUNESTYRE OG FORMANNSKAP | - | - | 404 | 404 | 404 | 404 |
1200 | RÅDMANN - KOMMUNALSJEFAR | 5 256 | 5 938 | 5 937 | 5 937 | 5 937 | 5 937 |
1210 | PERSONAL OG LØN | 2 689 | 2 690 | 2 721 | 2 721 | 2 721 | 2 721 |
1220 | ØKONOMI | 3 043 | 3 995 | 4 590 | 4 590 | 4 590 | 4 590 |
1230 | SERVICEKONTORET | 2 506 | 2 984 | 2 792 | 2 792 | 2 792 | 2 792 |
1240 | DIVERSE FELLESFUNKSJONAR | 18 | - | - | - | - | - |
1250 | IKT | 777 | 816 | 875 | 875 | 875 | 875 |
1260 | SAKSBEHANDLING - FELLES | 807 | 893 | 967 | 967 | 967 | 967 |
2110 | FØRSKULE OG PRIVATE BARNEHAGAR | 1 364 | 491 | 1 262 | 1 262 | 1 262 | 1 262 |
2120 | GRUNNSKOLE | 212 | 480 | 1 218 | 1 218 | 1 218 | 1 218 |
2121 | PEDAGOGISK RETTLEIINGSTENESTE | - | - | 989 | 989 | 989 | 989 |
2310 | AKTIVITETSTILBOD BARN OG UNGE | 50 | 779 | 1 025 | 1 025 | 1 025 | 1 025 |
2412 | PSYKISK HELSEVERN | 105 | 106 | 113 | 113 | 113 | 113 |
2423 | MOT - PROSJEKTET | - | 25 | - | - | - | - |
2440 | BARNEVERNTENESTE | 259 | 255 | 269 | 269 | 269 | 269 |
2530 | PLEIE, OMSORG, HJELP I INSTITUSJON | - | 25 | 396 | 396 | 396 | 396 |
2540 | PLEIE, OMSORG, HJELP TIL HEIMEBUANDE | 755 | 979 | 1 076 | 1 076 | 1 076 | 1 076 |
2541 | BUFELLESSKAP PSYKIATRI VALDERØY | - | 99 | - | - | - | - |
2549 | KVARDAGSREHABILITERING OG VELFERDSTEKNOLOGI | - 1 | - 50 | - | - | - | - |
2730 | KOMMUNALE SYSSELSETTINGSTILTAK | 428 | 367 | 376 | 376 | 376 | 376 |
2831 | Formidlingslån (frå 2020) | - | - | - 120 | - 120 | - 120 | - 120 |
3010 | PLANLEGGING / REGULERING | - | - | 1 313 | 1 313 | 1 113 | 1 113 |
3100 | FORMIDLINGSLÅN | - 165 | - 120 | - | - | - | - |
3250 | NÆRINGSKONTORET | 710 | 184 | 731 | 731 | 731 | 731 |
3253 | JORD- OG SKOGBRUK | 538 | 543 | 785 | 785 | 785 | 785 |
3610 | VILTFORVALTNING | 128 | 63 | 63 | 63 | 63 | 63 |
3620 | FRILUFTSLIV | 193 | 261 | 200 | 200 | 200 | 200 |
3650 | KULTURMINNEVERN | - 116 | 25 | 11 | 11 | 11 | 11 |
3700 | BIBLIOTEK | 924 | 1 587 | 1 625 | 1 625 | 1 625 | 1 625 |
3750 | MUSEER | - | 28 | 25 | 25 | 25 | 25 |
3770 | KUNST OG KUNSTFORMIDLING | 95 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 |
3810 | IDRETT | 285 | 230 | 255 | 255 | 255 | 255 |
3850 | KULTURKONTORET | 426 | 788 | 880 | 880 | 880 | 880 |
3851 | ANDRE KULTURTILTAK | 200 | 159 | 148 | 148 | 148 | 148 |
3852 | FRIVILLIGSENTRAL | 502 | 518 | 426 | 426 | 426 | 426 |
Sum ramme 2 Kommuneleiing - Stab, kultur, service og næring | 21 988 | 25 276 | 31 492 | 31 492 | 31 292 | 31 292 |
Auken i budsjett frå 2023 til 2024 på 6 216 000 kroner kjem i hovudsak av:
- Administrativt personell er flytta frå oppvekst og helse til kultur, service og næring.
- Ny stilling som ungdomsarbeider
- Ny stilling som Controller
- Planlegger flytta frå Teknisk til Stab
- Pedagogisk rettleiar er flytta frå Ramme 5 Oppvekst til Ramme 2 Stab
4. Utfordringar og mål
4.1 Utfordringar
- Levere lovpålagde tenester innanfor tilgjengelege økonomiske rammer.
- Etablere effektiv organisering, støtte og tenestenivå som er tilpassa bemanning og trange økonomiske rammer. Dette inneber blant anna tydeleg prioritering mellom arbeidsoppgåver, forventingsavklaring, og ikkje minst sikring av tvillingkompetanse slik at viktige funksjonar vert levert ved eventuell sjukdom, ferie og anna fråver.
- Svært pressa bemanningssituasjon kan gå utover fullverdig tenesteleveranse.
- Implementering av nye digitale verkty, opplæring og størst muleg gevinstrealisering.
- Finne rett organisering under rammeområda for betre samhandling.
- Øve på uforutsette beredskapshendingar.
- Sikre nødvendig kvalitet- og internkontroll i kommunen.
- Systematisk informasjonsarbeid, rett utvikling av heimeside, intranett og bruk av sosiale medier.
- Tilrettelegge for døgnopen forvaltning ved å betre innbyggardialogen slik at innbyggarane kan vere sjølvhjelpte uavhengig av arbeidstid.
4.2 Satsingsområde
- Framhaldande fokus på og oppfølging av systematisk HMS arbeid
- Sjukefråversarbeid frå A - Å i samarbeid med NAV og Bedriftshelsetenesta (BHT)
- Styrking av leiarkompetanse på budsjett- og økonomisk styring
- Oppfølging av tiltak i helse og omsorgssektoren for å imøtekome framtidas behov (Leanprosjekt)
- Tilrettelegging for nytt IKT-system for økonomi, løn og personal, nytt styringsverktøy
- Vurdere samarbeid med andre kommunar eller innkjøp av tenester av sentrale stabsfunksjonar som er sårbare i dag (løn, rekneskap, arkiv m.m)
- Framhaldande fokus på kvalitet og internkontroll
- Framhaldande fokus på beredskapsarbeid
- Kontinuerleg forbetringsarbeid
4.3 Styringskort og styringsindikator
Fokusområde | Mål | Måleindikator | Resultatmål 2024 |
---|---|---|---|
Innbyggarar | Kvalitet tilpasse dei økonomiske rammevilkåra | Plassering i forbrukarrådet sine testar av kommunal service | 100 eller betre av kommunane i landet. 10 eller bedre av kommunane i Møre og Romsdal |
Velfungerande informasjons- og kommunikasjonskanal | Relevant informasjon er lett tilgjengeleg for innbyggjarar og tilsette døgnet rundt. System med digitale søknader mm fungerer godt | Videreutvikle og arbeide meir strategisk med informasjon til innbyggarane. Giske kommune si heimeside er oppgradert. Utarbeide fleire digitale skjemaer for innbyggarane | |
Medarbeidarar | Beredskapsarbeid med rett kvalitet eksternt og internt | Gjennomførte beredskapsøvingar og ajourført beredskapsplan | Beredskapsøvingar er gjennomført. Kompetanseheving i beredskapsarbeid er gjennomført. |
Velfungerande kvalitets- og internkontroll | Statistikk over avvik og forbetringsforslag | 10% auke i meldte avvik og forbetringsforslag i alle einingar | |
Internkontroll er integrert i planverk og rapportering | Alle einingar rapporterer systematisk på internkontroll | ||
Plassering i kommunebiletet | Heve plasseringa på alle område i kommunebildet | ||
IT - sikkerheit | Medarbeidarar som meistrar og kjenner seg trygge på IT-sikkerheit. | Alle medarbeidere har gjennomført opplæring i personvern og informasjonssikkerheit | |
Godt arbeidsmiljø og tilfredse medarbeidarar | Nærversprosent | 96 % | |
Velfungerande HMS-arbeid på alle nivå i organisasjonen. | Vernerunder og arbeid i HMS-utval. Opplevd kvalitet på samarbeid mellom verneteneste/tillitsvalde og arbeidsgivar. | Systematisk HMS-arbeid vert gjennomført i tråd med HMS-årshjul og handlingsplanar. Samlingar med vernerunde er gjennomført med rett kvalitet. | |
Redusere sårbarheit i viktige stabsfunksjonar | Det er etablert tvillingkompetanse eller etablert samarbeid som fungerer med god kvalitet | Samarbeid med andre kommunar eller kjøp av tenester for sentrale stabsfunksjonar som er sårbare i dag (løn, rekneskap, arkiv m.m) er etablert. | |
Økonomi | Lav andel av administrative ressursar. God økonomistyring | Alle leiarar har kompetanse og forståelse for økonomi og økonomistyring | Kompetanseheving i budsjett og økonomistyring er gjennomført. |
Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 administrasjon per innbyggar | ≥ kr 3 500 per innbygger | ||
Kostra Netto driftsutgifter på funksjon 120 som andel av totale utgifter | 6 % | ||
Avvik i % av netto driftsramme | ≤ 0 |